16.03.2008

"Ce sa fac sa ma casatoresc bine?" - Sfaturi premaritale de Daniel Branzei

Am observat ca exista o dubla si reciproca nedumerire in materie de casatorie: cei care nu s-au casatorit inca si au ajuns sa treaca de 20-25 de ani se intreaba: “Cum au reusit oare ceilalti?”; cei care s-au casatorit se mira: “Ce li s-o pare asa de greu si complicat?”

Am stat de vorba nu de mult cu un barbat de aproximativ 28 de ani si am fost surprins sa-l aud intrebandu-ma: “Ce ar trebui sa fac? Oare nu este adevarat ca Dumnezeu randuieste casatoriile? Daca vrea El sa-mi trimita pe cineva, mai trebuie sa ma duc eu sa caut?”

I-am raspuns: “Ce gasesti scris in Biblie? Eu stiu ca undeva scrie: “Preaiubitilor Sai, El le da painea ca prin somn”, dar asta nu este un indemn la lene si nici nu asigura pe nimeni ca painea ne va astepta dimineata inaintea usii ...

Iti aduci aminte cum si-a casatorit Avraam baiatul, pe Isaac? Tatal tuturor credinciosilor n-a spus: “Daca Dumnezeu vrea sa-mi insor baiatul cu una din rudele noastre monoteiste sa-mi trimita El fata aici la noi ... Avraam a pus la cale o expeditie, a cheltuit bani si l-a trimis spre rudele sale pe cel mai important slujitor al casei sale, “care era ingrijitorul tuturor averilor lui” (Gen. 24:2). Din calitatea solului trimis in cautarea unei neveste potrivite pentru fiul sau ne dam seama de importanta acordata de Avraam acestei probleme.”

Prietenul meu a oftat si mi-a spus: “Da, dar acest rob a avut si el nevoie de un semn din partea Domnului ...”
Continuare in pagina anexa

Niciun comentariu: