31.03.2008

"Femeia sa se teama de barbat..." - de Marius Cruceru

Aşa spune Apostolul Pavel, dar el era celibatar, nu? Ce-o fi voit să spună cu asta? Cum să se teamă femeia de bărbat?

...De ziua soţiei mele am fost la o nuntă. Mi-a căzut la împărţeală să predic din textul din Efeseni 5:15-33.

M-am gîndit la ce se întîmplă cînd dragostea nu se maturizează, ci numai se învecheşte, îmbătrîneşte. Ce se va întîmpla acestui cuplu cînd vor avea 20 sau 30 de ani de căsnicie? Iată la ce mi-a fugit gîndul.

Textul din Efeseni este un pasaj care poate fi interpretat în contextul comunităţii creştine, în contextul relaţiilor, dar spre sfîrşitul capitolului 5,

1. Cînd dragostea îmbătrîneşte nu mai sîntem atenţi unul cu celălalt. Expresia este pleonastică: “luaţi seama să umblaţi cu băgare de seamă”… Dragostea autentică, pururi proaspătă păstrează intactă capacitatea de atenţie. 5:15. Luaţi seama deci să umblaţi cu băgare de seamă, nu ca nişte neînţelepţi, ci ca nişte înţelepţi.

2. Timpul petrecut cu iubirea vieţii tale nu este timp pierdut. Fură timpul din alte lucruri şi dăruieşte-l nevestei tinereţii tale. Dragostea care nu se învecheşte este gata să dăruiască tot timpul timp, şi la bătrîneţe. 5:16 Răscumpăraţi vremea, căci zilele sînt rele. Nu-i profesie prea solicitantă, nu-i pasiune prea acaparantă ca să nu petrecem timp cu cei mai dragi: familia.

3. Dragostea autentică ne determină să căutăm voia lui Dumnezeu pentru amîndoi şi unul pentru altul. 5:17 De aceea nu fiţi nepricepuţi, ci înţelegeţi care este voia Domnului.
Continuare in pagina anexa

Niciun comentariu: