06.03.2008

Langa genunchii mamei

În vatră arde-un foc mocnit
Şi-i linişte profundă-n jur;
Lumini şi umbre-n clar-obscur
Se zbenguie necontenit.

Privind spre joaca lor vrăjit
Şi meditând la ea subtil,
Aud cum cântă un copil:
„Mă culc, sunt foarte obosit!“

Cu vocea dulce de copil
Ce-mi sună iarăşi în urechi
Venind din alte vremuri vechi,
Mă-ntorc în timp, cu pas tiptil.

Şi-n casa părintească iar,
În preajma mamei, poposesc;
La pieptul ei mă ghemuiesc
Şi ruga ei se-aude clar.


Credinţa mamei o admir
Şi glasul ei duios ascult…
În vatră focu-i stins de mult
Dar amintirile curg şir.

Ah, ce n-aş da să mai petrec
Un ceas în locu-acela drag,
Să sorb al rugilor şirag
Şi-n vraja mamei să mă-nec!…

Cu glas curat, copilăresc
Să cânt iar cântul amintit:
„Mă culc, sunt foarte obosit!“
Şi-apoi în pat să mă trântesc…

Lumini şi umbre s-au oprit
Din joaca lor în jurul meu;
Întors din vremi, îngân şi eu:
„Mă culc, sunt foarte obosit!“

Niciun comentariu: