17.04.2008

Facem un targ, eu te iubesc si tu te supui

Aud de multe ori despre negociere, impartirea resoponsabilitatilor, fifty-fifty, a-ti face partea ta. S-ar putea ca aceste idei sa fi fost si punctul de plecare in casnicie iar acum sunt perfect normale, pentru bunul mers al relatiei.

Sunt de acord cu teoria colaboratorilor. Eu colaborez cu sotia mea si sotia mea colaboreaza cu mine. Ne ajutam reciproc. Ea ma completeaza pe mine si eu o completez pe ea. Cand stiu ca are multe de facut in ziua respectiva si mie nu imi place si nu am nici un chef sa spal vasele, de dragul ei voi sufleca manecile si ma voi apuca de treaba. De dragul ei si pentru ca o iubesc voi face rabat de la lista mea de responsabilitati atunci cand ea are nevoie de mine sau chiar daca nu are chef sa faca ceva anume. Chefu se poate discuta dar, ce vreau sa scot in evidenta este faptul ca noi nu avem un “instrument” in noua noastra casa, pe care il putem folosi atunci cand vrem sa fim ajutati, chiar daca nu aveam nevoie.

Sotul are o sarcina foarte usoara. Sa-si iubeasca sotia cu tot ce este el. Sa-si iubeasca sotia precum isi iubeste trupul. Am zis usoara!? S-ar putea sa ne dorim sa spalam vase toata viata decat sa iubim asa. Trupul nostru are nevoie de ingrijire constanta. In fiecare zi suntem preocupati de sanatatea trupului si de aparitia lui pe strada. Asadar, sotul are privilegiul de a se ingriji de sotia lui precum isi ingrijeste trupul.

Sotia are cea mai dificila sarcina. In primul rand este dependenta de dragostea oferita de sotul ei. S-ar putea ca sotul sa spuna: Da dar ea a fost creata pentru mine, deci este un ajutor pentru mine. Ei au fost creati egal dar au functii sau roluri diferite. Din pacate, rolul sotiei a fost redus la “capul plecat si fa ce zice barbatu.” A fi inferior este un lucru urat, dar a avea un rol diferit este o completare. Sotia isi completeaza sotul iar sotul isi completeaza sotia.

Targul din titlu este un imperativ. Acesta este, din punctul meu de vedere, cel mai reusit targ pe care il poti face in casnicie. Celelalte mici “targulete” sunt ori din egoism, ori din dorinta de a crea un oarecare echilibru in casnicie. Sa nu uitam ca cele mai importante lucrui sunt de obicei lasate la urma.
Preluat din blogul Inca un calator

Niciun comentariu: