15.07.2013

Cariera sau familia? - Nicolae Geantă

O bătrână de pe stradă mea, cu diabet 400 și cu băieții în Spania, se plângea aseară că îi este tare urât singură. Știu ce sacrificii a făcut femeia în copilăria lor. Dar și că de vreo 10 ani ei n-au dat pe acasă decât la înmormântarea vreunei rude! O soră mi-a scris că nu prea are timp de gătit deoarece e foarte stresată cu jobul. Un frate, mare om de afaceri, mi-a spus că nu îşi vede copiii decât sâmbăta. În timpul săptămâni îi duce “babysitera” la tenis, în parc, la înnot, la germană… O verişoară de-a mea, economist, cară sute de dosare de la firme acasă. Şi lucrează până la doişpe noaptea… Căminul? Timpul nu e elastic…

Paradoxal, deși majoritatea avem o familie, am uitat că suntem căsătoriţi şi avem un soţ, o soţie, copii. (Unii dintre noi nici copii nu mai facem!). Ei aşteaptă să ne petrecem câteva clipe împreună. Dar când ajungem acasă, stresați de job, îi respingem cât colo. “Tati, cât câștigi tu pe oră?”. “50 de lei”. “Atunci îmi mai dai 25, căci am strâns eu 25? Vreau să cumpăr o oră cu tine!”.

Cariera, jobul prelungit, munca pe rupte, asfixiază timpul familiei. E blestemul de a fi mereu ocupat. Suspendă treptat ombilicul între tine și ai tăi. “Ai tot ce-ți trebuie dar ești atât de istovit încât nu-ți mai trebuie nimic din tot ce ai, spune Andrei Pleșu. Nu mai ai bucurii, ci satisfacții… Reușita profesională intră în conflict cu bucuria de a trăi”.

Nu trebuie să fie Thanksgiving, ori să tăiem porcul, ca să mâncăm împreună. Nici Paști, sau Crăciun, ca să ne reunim în familie. Și nicidecum vreo înmormântare ca să fim acasă o zi întreagă. Atunci e prea târziu. Ce e mai importat pentru noi? Cariera sau familia? Cariera nu te aşteaptă acasă. Banii nu-ţi şterg lacrimile. Faima nu te îmbrăţişează noaptea! Diplomele te fac cineva, dar acasă nu trebuie să fii oricine! Putere. Bogăție. Poziție. Nume. Statut. Influență. Dezbracă-te de ele și vei fi ce va rămâne! În Cer nu putem duce nimic de pe pământ în afară de familie. Tocmai de aceea ne-a încredințat-o Dumnezeu. Într-o zi trebuie s-o returnăm. Întreagă.

http://nicolaegeanta.blogspot.ro/

Un comentariu:

Gabi D spunea...

Foarte adevarat... asa am ajuns multi dintre noi. Din pacate foarte multi soti( pt ca ei lucreaza, in general, iar sotiile sunt acasa cu copiii), nu-si mai fac timp nici macar sa-si asculte sotia, care, la randul ei are nevoie de a impartasi anumite lucruri cu el,de a schimba o vb cu el... de a fi ascultata. Lucrul acesta este foarte dureros. Deci, in concluzie si din pacate, cariera a ajuns pe primul loc si in familiile crestine. De aceea se ajunge si la divort. Cei doi, nemaiavand in comun decat copiii.Nu spun ca e putin lucru, dar nu e de-ajuns. Dumnezeu a ajuns pe ultimul loc, relatia sot-sotie pe penultimul loc si apoi restul... FFF dureros.