29.07.2008

Cine-mi influenteaza adolescentul...

Sa fii parinte de adolescenti este o provocare continua. stiu am mai spus-o…

Una din tintele mele in educarea adolescentilor mei este de a-i ajuta sa gandeasca, sa face alegeri bune…cu alte cuvinte de a avea o influenta asupra lor …

Priveam diagrama de mai jos si mi-am dat inca o data seama ca pentru inima lor se mai bate si altcineva…parintii sunt in competitie directa cu alte influente… Se pare ca varsta la care influenta parintilor scade dramatic este dupa 13-14 ani…

Unul din lucurile care mi se pare important este mediu de formare. Atat pentru baieti cat si pentru fete…parintii trebuie sa fie atenti la acest mediu de formare…sa fie inclusi in el si daca sunt destepti si creativi chiar sa-l formeze pentru adolescentii lor…

Ce ma ajuta?

- Copiii e bine sa fie implicati in activitatile bisericii unde exista un lider de tineret cu viziune si care ii ajuta in dezvoltarea lor.
- Cand sunt inca in middle school(gimnaziu), nu e bine sa mersul la biserica(programele de tineret, cel putin) sa fie optional.
e bine ca scoala in care sa formeaza, si isi imbunatatesc cunostintele sa aiba valori corecte, bune, care sa le permita sa aiba prieteni buni. Uneori asta inseamna o scoala privata sau mutarea intr-n alt district. Dar merita.
- Sunt binevenite intalniri in care participa tineri ceva mai mari care au marturii frumoase de viata, care-L urmeaza pe Dumnezeu..
- Parintii e bine sa-i invete sa slujeasca cu bucurie inca de mici…in lucuri mici… Si poate cel mai important lucru pentru parinti este: inceteaza cicaleala si incepe ascultarea. Un parinte care ii doar “predica” copilului si nu isi face timp sa-l auda, sa-i asculte opinia, este pe un drum gresit…

Alte sugestii asupra formarii unui mediu bun?
Preluat din Pe scara Cerului

Niciun comentariu: