John Gray, în cartea Copiii sunt din rai, oferă părintilor câteva principii realiste. Ca orice tată, sunt mereu interesat de subiect. Felul în care o face însă acest autor este cu adevărat inedit. El pleacă de la forta exemplului, pe care o vede ca si pivotul educational obligatoriu. Nu există dădăceală gratuită si nici erijări puerile. Totul trebuie trecut prin filtrul pildei personale, iar copiii vor avea la ce se raporta. Ei actionează prin imitare, fapt care responsabilizează părintii în cel mai înalt grad.
...să-i dăm cuvântul profesorului J. Gray. Merită (zic eu)…
- copiii nu învată să ierte, dacă nu există cineva care să ierte;
- copiii nu învată să-si dezvolte răbdarea sau să amâne primirea unei răsplăti, dacă totul le vine de-a gata imediat ce doresc ceva;
- copiii nu învată să-si accepte imperfectiunile dacă toată lumea din jur este perfectă;
- copiii nu învată să coopereze, dacă întotdeauna totul merge asa cum vor ei;
- copiii nu învată să fie creativi dacă nu sunt lăsati să facă nimic;
- copiii nu învată mila si respectul, dacă nu simt si ei durere;
- copiii nu învată să fie curajosi si optimisti, dacă nu se confruntă cu greul;
- copiii nu-si pot dezvolta perseverenta si puterea dacă totul este usor;
- copiii nu învată să se corecteze singuri dacă nu au dificultăti, esecuri sau nu fac greseli;
- copiii nu învată pretuirea de sine, dacă nu înfruntă obstacole ca să realizeze ceva;
- copiii nu-si dezvoltă independenta dacă nu trec prin experienta excluderii sau a respingerii;
- copiii nu învată să se conducă singuri, dacă nu au ocazia să reziste unei autorităti.
...să-i dăm cuvântul profesorului J. Gray. Merită (zic eu)…
- copiii nu învată să ierte, dacă nu există cineva care să ierte;
- copiii nu învată să-si dezvolte răbdarea sau să amâne primirea unei răsplăti, dacă totul le vine de-a gata imediat ce doresc ceva;
- copiii nu învată să-si accepte imperfectiunile dacă toată lumea din jur este perfectă;
- copiii nu învată să coopereze, dacă întotdeauna totul merge asa cum vor ei;
- copiii nu învată să fie creativi dacă nu sunt lăsati să facă nimic;
- copiii nu învată mila si respectul, dacă nu simt si ei durere;
- copiii nu învată să fie curajosi si optimisti, dacă nu se confruntă cu greul;
- copiii nu-si pot dezvolta perseverenta si puterea dacă totul este usor;
- copiii nu învată să se corecteze singuri dacă nu au dificultăti, esecuri sau nu fac greseli;
- copiii nu învată pretuirea de sine, dacă nu înfruntă obstacole ca să realizeze ceva;
- copiii nu-si dezvoltă independenta dacă nu trec prin experienta excluderii sau a respingerii;
- copiii nu învată să se conducă singuri, dacă nu au ocazia să reziste unei autorităti.
Sursa: Coram Deo
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu